HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Thursday 27 December 2012

Ukhwah Kerana Allah ~

Sulaman Kasih
Bertaut Cinta

"Pergi ! Pergi ! Pergi !" hati ana memberontak . Sakit , pedih , ngilu dan sebagainya . Rasa nak luahkan depan-depan tapi itulah perangai yang tidak senonoh *nauzubillah. Lepas satu , satu pergi meninggalkan diri ana . Bodohnya aku kerana lambat mencintaimu duhai Sahabat .



Inilah SMS yang ana terima pada pagi yang berbahagia tadi............

H : Hilman
Q : Qayyum

H : Assalamualaikum Yum , duk wak apa tu ?
Q : Waalaikumsalam Man , tak buat apa-apa . Hehe ^^
H : Dah makan ke belum ? Sihat tak ?
Q : Alhamdulillah sihat dan siap makan .
H : Ermm ,,,,, ada menda sebenarnya nak cakap... hehe tapi takutla..
Q : Aih , takut apanya Man , cakapla insyaAllah saya dengar .
H : Klu aku cakap , sabar eh......
Q : InsyaAllah , Allah menjaganya ... hehe
H : Aku tahun depan dah tak pergi sekolah dah , tak sambung STTQ*Sijil Tinggi Tahfiz Quran* . kita dah susah la nak jumpa...
Q : Allah3 , kenapa Man ? *air mata mula mengalir sobs3* *tahan*

H : Aku diberi dua pilihan samada belajar dengan sorang Ustaz nie dan amik STTQ . aku rasa aku lebih kepada ustaz tu la . 
Q : *Lap air mata* Hilman , Luqman dan Syahid ... mereka tinggalkan Muiz dan Qayyum di sekolah nanti .
H : Aih jangan cakap camtu , semakin sedih nie ......
Q : Haha , saja jer nak buat Man lagi sedih . *tipu diri sendiri ! ampun tuan !*
H : Gini kawan yer , baru ku tahu . haha
Q : Alaa , gurau je la . *Tipu kali kedua , ampun tuan !* Dah istikharah ke ?
H : Alhamdulillah , dah buat dah semalam . 
Q : Keputusannya macam mana ? *menyibuk jer budak kiut nie*
H : Menunjukkan ke arah Ustaz . hurm...... sebab ustaz tu pun nak ajar B.Arab .
Q : Takpalah klu dah yakin Man , hehe ikut istikharah la .Saya terima dengan Redha-Nya . Moga2 mendapat kebaikan . Amin insyaAllah .
H : Amin ya Rabbal Alamin , TQ beri sokongan kpda aku . Kamulah kawan dunia akhirat saya . *Statement nie buat air mata ana cepat jer mengalir tanpa di suruh * 

"Ya Allah sungguhpun ujian itu sangat kuat , ku pinta kau perkuatkan hatiku yang sedia lemah ini "

Hilman budak baju Hitam !! sweetest boy ! haha O_O

*---------------------------------------------------*

Dulu , 
   Syahid mula-mula . Sedih sangat dengar ada orang cakap bukan awak sendiri "Syahid" yang cakap ,

 "Syahid tak ambil STTQ la "

    hah ! time tu tergamam . Ouh , sungguh pun kau tipu wahai teman . Namun semakin diperkukuhkan dengan hujah lain . Ouh tidak ! ia benar . Time tu dah sebak . Simpan .... Ada lagi Luqman Hilman Muiz . kuatkan kekuatan jiwa balik . Ambik charger , charge balik . *budak yang akan di baling botol kicap* . Percaya pada Syahid . Dia sentiasa ada . Walaupun berjauhan dia tetap akan memberi Nasihat yang MUJARAB seperti pati halia Mujarab . okeh ! hehe . Allah kuatkan balik kekuatan dan semangat tambah lagi Syahid sentiasa kirimkan kata-kata Mujarabnya . Wah3 "anda begitu berharga !" 

*---------------------------------------------*

Then ,
  Sorang pulak buat pengakuan pada diri ana................

"Yum , aku STAM la"

Diberi nama Luqman , huh ! dalam hati rasa nak cakap  "hah , pergila tinggalkan kami bertiga !" tapi x cakap , ana tak mampu . Walaupun sedih , ana kuatkan semangat balik . Yeah ! Luqman sering menghantar SMS kepada ana , maknanya hubungan kami walau JAUH bukan masalah PENGERATAN . hehe . Hakikat dalam diri ana sedih , tapi sebab CARING kamu lah buat ana rasa tak perlu aku nangis . ALLAH tolong kalian dalam persahabatan . InsyaALLAH .
-Ya Allah perkemaskan lagi ikatan Ukhwah yang kian bersulam dan merindui ini-

Muka kami sama sengalllll >>____<<< haha ! Luqman

Senyummu membuat aku rindu , Yeah !


*-------------------------------------------------------*

Hari nie , 
  Sahabat ana yang cukup dihargai menghantar SMS,...

p/s : dah cerita kat atas .

Cukup2 , ini sudah tentu dan teramat buat ana mengalir air mata . 1 jam menitis air mata . ALLAH3 . teingat pulak ana masa kita di rumah ana sebelum SPM , ana punyalah lasak mengajak anda Hilman dan Muiz untuk datang rumah ana . Wah3 , kami gelar kami 3Idiots junior . tu pun after tengok 3 idiots yang teramat best . hehe . 
when u'r at my house , im wrote this and snap this pics ! hehe and u 'r laughing !

Pun begitu , ana rasa sangat sedih.. kerana sedar itulah kenangan kita bersama dalam satu bilik . Awak sangat baik Hilman , kerana orang First yang kamu bagitahu adalah saya . Walaupun kamu tak nak bagi saya cakap kepada sesiapa , tapi biarlah blog ini berbicara . Apapun ana tahu , niat mu yang paling pertama after KERANA ALLAH , kerana ingin gembira kan IBU BAPA mu . Hilman , Jadilah anak terbaik untuk anak Encik Harun ya ! kamu boleh ! yeah ! do the best !! 

"Ya Allah tuntunilah dia kepada jalan yang benar "

*---------------------------------------------*
Tinggallah kami berdua sahaja di MTAQ untuk sambung STTQ ! bye !

Dalam hatiku berbicara ,
Soal iman dan setia ,
Dalam hatiku berbicara ,
Soal hati dan cinta ,
Dalam hatiku berbicara ,
Allah jua menjawabnya .

Ku seru nama terpahat sedalam-dalamnya ,
Ku gapai walau nafas hela mendengus benci ,
Ku takut hilang detik waktu ,
Saat rindu berbahagia Cinta menderita .

Aku bukanlah saudagar yang berdagang mencari cinta ,
Disisi ku terpahat ukiran bahagia ,
jika ku milik ku ceria ,
jika ku jual ku menderita ,
Aku hanya insan biasa yang merindui sahabat  SYURGA .


Dalam senyum Mu terselihat Seribu kenangan .
QAYYUM
12.51 am
28/12/2012

Cukup.Allah.Di.Hatiku.

No comments :

Post a Comment