HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Tuesday 18 December 2012

SOAL HATI BIAR ALLAH BERBICARA

Dalam Doaku Kirim Cintaku.

Wahai manusia,
Erti sebuah cinta itu sangat sukar,
Untuk engkau..

Fahami..
Kenali..
Dekati...

Sesungguhnya ia halus,
sehalus angin sepoi-sepoi bahasa.

_______________________________________

Aku tahu, aku bukanlah orang terhebat dalam percintaan. Namun, aku juga ingin merasai mencintai dan dicintai. Cukuplah engkau membuat hatiku bergetar dalam senyap. Ku dakapkan doaku kepad Rabb.

*blushing*

Saat berbicara dengan dia oh bagai tak ingat dunia.. Dia sahaja ternama time tu.. oh tidak! ini bukan cinta ini lara. Kalau nak bercinta kalut jah minta nombor fon or anythng sebab nak tarik perhatian.

Ana pernah rasa ingin mencintai dia namun tetap tidak kuat untuk memilikinya. Namun ana mencuba, kini Allah yang menyampaikan tentang CINTA dan DOA.

Allah berfirman dalam kalamNya,
"Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah(doa). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Isi Hatimu" (Surah Al-Mulk Ayat 13 Juz 29).

Sahabat ana pernah berkata,

"Cinta bukanlah satu permainan yang hendak diLEGOkan, tetapi cinta adalah satu rasa kasih sayang antara kita dan dia. Cintalah Allah dahulu, cinta manusia akan dituruti setelah itu. Cinta manusia kadang2 boleh membawa kita ke alam permainan hawa nafsu. Qayyum, kalau dah suka kat sapa-sapa cakap kat saya jugak.. kita doa sama2." via Syahid Syukor. *ayat sudah ditambah*

Ana hanya membalas senyuman dan "OK, kalau awak suka kat sapa2 pun habaq mai jugak nah.. nak sama2 doakan"

Sory tulisan cantik sangat *tangan ke dada mata kelangit*

Ya Allah jika aku cintakan dia, kirimkan doaku untuk dia agar di sentiasa menjadi orang beriman dan sentiasa mendapat keberkatan daripada Mu. Amin ya RaabbalAlamin~

Cukup.Allah.Di.Hatiku

No comments :

Post a Comment