HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Saturday 22 December 2012

Aku Takut~

Wahai Kaum Hawa ~

Bismillahirrahmanirrahim
.
.
.
.
Macam mana nak mulakan hupdet(update) nie ya ,..... Ah ! lupa , *ucapan syukur belum lagi*

Alhamdulillah , segala puji bagi Tuhan yang Maha Ghafur ,
 Semoga menjadikan kami dalam golongan yang b'SYUKUR ,
Dan dijauhkan daripada golongan KUFUR ,
Yang bakal dipentur ,
dan dipekur ,
didalam Kubur ,
Laksana "nasi menjadi bubur".

  Sesungguhnya Tuhan ciptakan Kaum Hawa itu sungguh istemewa , bukan bermaksud ana mengatakan yang Kaum Adam itu tidak hebat walaupun hakikatnya Kaum Adam tercipta lebih banyak kemuliaan disisi Allah . Walaubagaimanapun kan , Nabi Muhammad SAW *selawat kat nabi dulu* sangat  menyuruh Kaum Adam melindungi Kaum Hawa . 

Mungkin istilah MELINDUNGI ini sudah disalah tafsirkan buat Kaum Adam especially ana kot *buat muka taktaw pape hehe* . Ana tahu sebenarnya berhubung dengan wanita ajnabi adalah satu dosa yang sangat besar dan kadang-kadang boleh membawa kepada zina *nauzubillah . "AKU TAKUT SANGAT-SANGAT TAKUT" itulah detik hati ana yang cukup kencang kini.

"Qayyum , risaulah dengan kamu.. jangan kuat sangat berSMS dengan p'puan yer." kata Nurul Hayyu a.k.a Kakak.
"Mana ada , tak kuat pon dengan yang puak kamu kenal jer." pertahankan diri dan still pertahankan diri biarpun ala ala tipu. Hehe , xda niat pun tapi sebab takut kena marah jer. Kena cepuk baru tahu budak kiut nie. kiut la sangat~ .
 "Bahaya Yum, perempuan nie kalau nampak lelaki macam layan jer dia... dia cepat taruh harapan. oh.. so dangerous. Only girls knew girls."
"Baik kak." ringkas dengan penuh iktikad.

.
.
.
.
.
.
.
aku tak kuat !
.
.
.
.
.
.
Aku tak kuat !
.
.
.
.
.
Aku tak kuat !
.
.
.
.
.
Aku boleh berusaha ! yeah. 


Mulai saat ini ana cuba untuk membuat satu perubahan , dengan mencuba mengurangkan berSMS dengan Kaum Hawa. 

Pernah terdetik dalam hati "Kenapalah perlu aku lambat sangat sedar hal ini" namun sungguh ! Allah itu cukup Sempurna kerana dengan setiap yang telah berlaku membuat ana banyak mengenali hal-hal wanita, contohnya bagaimana mereka sedih , bagaimana mereka suka , bagaimana mereka luahkan suka mereka dan banyak lagi . Takpa , simpanlah segalanya dibuatkan pengajaran dalam mendidik diri supaya pandai mendidik isteri lepas ni (galak nak nikah nie ^.^).

Maafkan ana jika ana menjadi macam "sedo" jika tidak membalas SMS wanita. hehe.

Ana menangis mendengar sanubari syair Imam Ahmad Hanbali , di bawah ini link nya dari Senior ana Azmir Amirul. 

....................................................................................
Conservation antara ana dengan Syahid (kawan teramat dicintai) *nampak macam auww tapi begitulah kami bersahabat cinta kerana ALLAH. dalam FB.

"Doakan aku , aku nk jaga dah diri aku daripada mcg nga ore puan . lagipon kak aku oyak katku jgn duk layan sgt org puan sungguh sungguh, takut jadi apa2 ." said ana.

"aiwah3..." balas Syahid . Belum sempat dia sambung kalam dia ana dah sambung.

"aku try doh koho2 , koho aku try , koho rama tegur aku. lebih2 lagi dalam FB nie . ya Allah takutnya aku ..
aku tahu status aku ."  *bukan nak kata kita nie HOT tapi memang terjadi . ngeh3 

"Allah nk uji..... seteguh mana dri kita mharapkn Nya... mgkin Allah uji dgn sayangNya org pd kta......." balas Syahid.
"yg penting......kita menjaga...sebelum terjaga" sambung Syahid lagi .

ALLAH...ALLAH... ALLAH tenang hati ana membaca bicaranya. Terima kasih Tuhan sends me an understanding friend.
____________________________________________
Ya Allah ,
Ku tulis namanya di benih,
agar namanya terukir di setiap dedaun yang tumbuh.
Pabila ia kering ia berguguran dan ditiup angin, 
Moga-moga sampaikanlah namanya hingga empunya,
agar dia tahu cintaku pada nya Tuhan yang sampaikan.
d^_,_^b


Cukup.Allah.Di.Hatiku.

No comments :

Post a Comment