HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Wednesday, 19 February 2014

Im not

Assalamualaikum

Im not who i am.
 When it comes to turn myself from doing like what i want, it difficult.
But to satisfy people around, i should do my best.
Becoz i believe whenever i treat people with my best, then Allah will reward it back to me.

form 3

Nostalgia itu masih di dalam ingatan. Takpa selagi Allah redha apa yg terjadi aku kira itu Mihnah dlm mendewasakan aku sehingga aku menjadi terbaik utk diriku sendiri. Banyak kesedihan aku lalui, tapi apa yg dirasai hanyalah sedikit kesedihan jika dibandingkan dgn apa yg Tuhan gajarkan pada aku kini.

Kebahagian, Manusia mana tidak ingin?
Tapi sekali kau dapat, kau akan igt utk bertahun-tahun.
namun, ia lagi cepat hilang dibandingkan dgn Kesedihan.

Kesedihan, manusia mana ingin?
Tapi sekali kau dapat, bekasnya masih terparut.
ia bukan seperti kebahagian, ia masih diingat walau ia sudah lama.

Hari ini,
aku belajar,
mana posisi aku.

Hari ini,
aku sedar,
siapa diri aku,

Hari ini,
aku akur,
pada kelemahan aku,

dan Hari ini,
aku berazam,
mengubah diriku.

Memang susah,
tapi aku percaya paa setiap Jalan Allah.

CUKUP.ALLAH.DI.HATIKU

Saturday, 15 February 2014

Antara kita

Assalamualaikum cinta.

Haha joking tau.

Dalam hidup, ada yg dapat dan ada yg pergi. Samada kita sedar atau tidak sahaja akan setiap perkara itu berlaku atas kehendaknya.

Kadang aku sendiri jatuh dalam lembah sama, walau aku dah bangkit darinya tapi aku still jatuh pada tempat sama. Aku sendiri tak tahu kenapa. mgkin iman aku belum cukup untuk menjauhkan aku daripada petaka(maksiat)

Aku manusia dan aku hina,
Lemah itu biasa,
Hebat itu rasa.

Tapi dalam masa sama, inginkah aku kalah di akhir, maksudnya di Akhirat, dimana waktu Nabi sangat merindui umatnya disana. Aku yg tgolong dalam golongan yg jauh darinya. Nauzubillah T.T
Aku umatnya, dia merindui aku, tapi apakah aku kini sudah bersedia menemui yg mulia itu?

Ya Allah, aku mohon, izinkan aku beribadah sepenuh hati keatas mu dahulu sblm aku melangkah ke dunia lain, aku tak sanggup dgn rasa sgt hina ini, biarlah cinta antara kita menyebabkan aku ingin menemui mu. Tipu aku tak pernah kecewa cinta mu, tipu!!

Ya Allah, kalau hari ni aku jatuh dan tersempang jauh dari Mu, tolonglah ya Allah, kau betulkan dan tarik aku ke jalan benar.

Aku tahu, kau sahaja tahu apa masalah aku yg aku tidak utara kan pada manusia. biarlah manusia berbicara yg kalau ada masalah kongsi bersama, tapi masalah yg besar sebegitu aku kira, antara kau dan aku sudah cukup.

Ampunkan aku Ya Rabb.


Saturday, 7 December 2013

The Gorgeous~

Assalamualaikum

Bismillah

You know the wind,
You know where is the part you like most?

For me, when it blows smoothly with ur hard feeling.
It gives you calmness.
a deep calmness.
To have a good emotion.

People have their own ways to be better but how can we have it when the problem coming to us. We prefer to solve them but at the same time our feeling going out like we are crazy.

Allah said : "Allah with them who are patient" and Rasulullah said :" Don't angry"

The gorgeous of yours will be presenting while you are having a patience, sometimes you need to be more rational person. With a smile you might changing your whole day.

I know, when the time to be coming it really wants us to explode the feeling. However, if you have the time to calm yourself, people will respect you more than you explode the feeling and tell them what is in your heart.

It called the Gorgeous. You know why Rasulullah is the Most Gorgeous one to our vision, because of his patience. That why people respect him more even there are a lot of Kafirian hate him damn much.


The Gorgeous~

it will present when you give a sincere smile while you have such a bad feeling.

CukupAllahDihatiKu
InsyaAllah

Saturday, 30 November 2013

Moment SPM 2012 Final

Farewell Dinner.

Lets pics tell the story.
























Setakat itu sahaja ceritanya. Aku tahu, kamu semua pasti rindu pada saat ini kan? ke tidak? ouh kalau tidak, aku salah. Tetapi aku berharap kamu semua rindu.

-----------------------------

Ikhlas dari ku Qayyum :


Lihat diriku diatas, ini bukan promote. Tetapi sebagai kau kenal dan masih ingat pada wajahku, biarlah kau tidak kenal akan aku yg sebenar ke apa ke. setidaknya kau lihat, kau masih cam inilah budak Qayyum.

Aku nak mintak maaf sangat2 jika sepanjang aku disana tak menyenangi hati orang, yelah, aku bising, budak-budak, bajet-bajet, suka tak ingat dunia dan macam-macam lagi, itu semua aku.

Walaupon terdetik bahawa ruginya dibenci tp biarlah bagi aku, aku menjadi aku. kalau orang ingat pon, mereka akan ingat aku, mereka tahu apa yg mereka kata, biarlah buruk ataupon baik. Janji itu aku.
Dan aku tak pernah benci sesapa disana.

Tak singgah tak kena, salam maaf aku ingin diterima.

Bilik 106. Tingkatan 4:
Sangat bahagia lagi-lagi after raya, dan aku juga ingin mohon maaf sebab aku buta dan aku ego, kalian pasti ingat apa yg terjadi antara kita. Maaf sangat-sangat.

Bilik 108. Tingkatan 5:
Ini tak usah dibicara,
One word ~ Ohsem!
Maaf juga semua~

Bilik 110. Tingkatan 6:
Hebat dan maaf jugak kalau ada yg terguris. Jutaan terima kasih yg rajin kejutkan.

-------------------

Sahabat, Bawalah sahabat ke Syurga bersama.

Apa guna kita hidup mementing diri,
Kerana kita juga bisa rebah,
Kita juga bisa menangis,

Suatu masa,
Kita juga meminta,
Agar sahabat kita membantu diri,
dalam menasihat.

Buanglah ego.
Buang jauh kesana.

Kita bersahabat biar kita bersama,
Sehingga Syurga kita bersama.

CukupAllahDiHatiku
Maafkan aku
InsyaAllah

Monday, 11 November 2013

Moment SPM 2012 part 5~

Assalamualaikum....

Susulan kemudian....

Takpalah, kita skip hari hari SPM tu, kita teruskan dengan hari-hari terakhir terus.. hehe
Hari terakhir bagi setengah calon, yang amik subjek Ekonomi kena tunggu untuk satu hari lebih daripada calon lain, waktu tulaa ramai yang cakap,

"Macam nak drop jer subjek ekonomi nie, nak balikkk !!"

Kan3??

Huhu dengan langkah yang penuh ceria nak merdekanya daripada SPM.

Muka muka eksaited nak tamatkan periksa PQS


Calon-calon suami MU semua, haha except pengawas pepriksaan.
Eh silap, Calon Calon SPM
Huhu takpa, masa tu ketabahan hati teruji kepada pelajar amik Ekonomi Asas setelah semua tamat, dengan pulangnya kawan-kawan mereka yg telah tamat, terasa tau kesunyian tu, tapi haaaaaa

semua taknak balik awal, nak main bola untuk lastttt sekali, kan dah cakap, bola itu penting, lagi2 untuk ketatkan ukhwah kitorg. huhu terubat la kesunyian tu.

Katakan semua jom..

INI SEMUA POYO ! :) haha

ok dah cukup, hahaha tpi sebenarnya mak aku dah tanya sejak bulan puasa lagi,

//Yum bila ma boleh bawak pergi cendol untuk budak tahfiz?"
//Ma, bawak time qayyum abis exam la. Petang tu maa bawak deh.
//Ok,

Alhamdulillah hasrat hati berjanji ditepati, Ibuku memang sediakan cendol. huhu ♫hatiku gembira♪


Moment of Cendol Break:





begitulah suasananya, walau ada yg tidak sempat tapi Alhamdulillah semua kenyang.

Tapi ada cerita jugak sedang korang makan.

//Ma, pastu macam mana keputusan nie, nak suh qayyum amik tak STTQ nie,
//Qayyum rasa mana yg terbaik?
//Qayyum mana reti maa.
//Qayyum belajar la buat keputusan.
//Kalau ikutkan memang taknak amik, malas duk sekolah. Tapi bosan pulak duk rumah lama-lama nati maa
//Qayyum amikla STTQ, belajar jugak setidaknya. Solat Lima waktu berjemaah terjaga sikit.Banyak lagi ilmu boleh qayyum tambah. Quran pon setidaknya qayyum akan tengok jugak walau satu helai. so better qayyum amik la
//Ok, nanti qayyum cakap kat ustaz.
//cendol oke tak?
//oke je maa, Top gtuu

itulah sebab kenapa aku amik STTQ tahun nie, huhu Alhamdulillah memang banyak ilmu dapat. Oke dah cerita sendiri.

sambung lagi,

Malam tu dikatakan malam mesyuarat besar kitorang, yang dirancang adalah Farewell Dinner. Hehe rancang punya rancang last-last saudara Ammar yang suggest tempat. Restoran Syam. Walau hakikat ramai jugak yang taknak, tapi kitorang kalau majoriti lebih memihak kitorg oke jer asalkan murah, senang urusan dan sedap. Sebab ada yg mencadang untuk ke New Horizon so yg kepala cadang tu, Aku! dah kita jangan conteng warna buruk pada kenangan kita, let bygone be bygone.

Keputusan terakhir, Restoran Syam jugak dan saudara Ammar yasir yang uruskan semua urusniaga itu, ceehhhh.

moment of Meeting:

eh eh, datuk speaker mana hensem gedebak nie.
hahaha sory excited tgok gambar lama. Jangan marah.

tgook tu sampai ada yg berselimut, sejuk je mesyuarat kami.


fokus! eh comel pulak Baby senyum, Bie yu rindu baby. haha


abaikan yg serabai, ini mcm kapal sudah pecah, kononnya stresss. hahaha
Sapa nampak baju? itu memang almari pon. hahaha
Ammar berdoa setelah kitorg tamat, medoakan Allah permudahkan segalanya


 Begitulah momentnya, Gambar farewell dinner? episod akan datang insyaAllah saya upload.

After tamat meeting tu, Alhamdulillah la ada hamba mana yg baik sangat hati bersedakahkan Murtabak setiap orang satu murtabak dan diberi dalam bungkus2, so dalam satu bungkus ada 5 murtabaks. Kena la cari 5 orang untuk murtabaks tu.


moment Murtabak break :
haaa macam nie laa rupanya! 


how we eat

how we greed. Hahaha gura deh. Faiz, adeeeeeeeeeei

hahaha nak sweet-sweet sikit eh.



acecei, Cho malu...
 Oke, macam takde pape je kan? aih apa? nampak macam gay? takdelah itulah Ukhwah.


Saat semua telah pergi,
hanya kerna Ilmu.
Diri mengenangi,
saat-saat bersama diri-diri kamu.

Aku tak pinta tisu,
Andai aku menangis.
Cukup bahu mu menjadi tempat aku mengadu,
Cukup dengan telinga mu rajin mendengari.

Aku tak pinta senyuman,
Andai aku lihat ada yang berduka.
Cukuplah dirimu tersenyum bahagia
Membuah kenangan selamanya.

Kita mungkin berjuang untuk diri,
tapi kadang kita terlupa,
siapa yg sering bersendiri.

Tapi kerna kita
BerSAHABAT,
tiada kata penting diri sendiri.
Malah saling menyayangi
dan mencintai.

Kerana Kita Bersahabat untuk Ukhrawi.

Bersambung...........

CukupAllahDihatiKami
InsyaAllah