HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Friday 14 December 2012

MISSING

M.I.S.S.I.N,G

"Ya Allah, Sesungguhnya Engkaulah Sahaja Mengetahui Isi Hatiku"

Bismillahirrahmanirrahim.... via Mishary.

...........................................................................................

Sesungguh-Sungguhnya saya sangat merindui kamu sahabat sekalian, saya bangun dari tidur terus menangis. I have no words on my big mouth to say. My tears dropping down very fast. Oh My God, u always knew how ur slave feel. 

It begins,

Semasa nak tidur terfikir.. " laa, tak bukak fb malam nie. Takpala, rindu kat kawan pun simpan jela hingga esok.".  Then, saya cuba tidur... Kedegum kedegang. kedegum kedegang. kedegum kedegang. Oh, mata saya tak mampu nak tidur.. guruh terlalu kuat memukul awan. Owh!! sungguh takut. 

Then after muhasabah sikit *bajetkan saya dapat tidur dengan nyenyak. Tapi mgkin Allah sedarkan saya dalam sebuah mimpi yang cukup indah. Ia macam saya lakukan dengan betul2 laku.

--> Saya bangun tidur then solat Subuh dalam bilik tayangan..
--> Semua orang lepas tu bising2 dengan soalan Spot *yang memang pergh  .
--> Dengar semua duk gelak2, yang paling membuat nak nangis.. dengar Syahid Syukor suka, Muiz suka, Omar suka, Sayyid suka dan lain lain. Allah has made the wonderful smile on all of you.
--> Duk bincang n gossip2 with Syahid n Muiz. *budak lelaki pun gosip2 
--> Pergi main bola, as usually saya la yang sokmo2 bertempik "lawa bola" "bijok mene" "comey!!" macam org gila tak baek astaghfirullah.
--> Solat Maghrib lewat, sebab mandi lama sangat dekat kolah. owh owh meaningful.
--> Tengah duk citer2 with Omar tentang Ehem-ehem dia dan tengah duk jadi Ustaz Cinta tetiba....

I have already wake up!!
The beautiful of Hafizul Quran via Generation 28 of MTAQPC


.......................................................................
I miss u friends.

S.A.H.A.B.A.T

Aku bukanlah Sayyidina Abu Bakar,
yang selalu membenarkanMu.

Aku bukanlah Sayyidina Umar,
yang selalu tegas pertahankanMu.

Aku bukanlah Sayyidina Uthman,
yang selalu baik denganMu.

Aku juga bukanlah Sayyidina Ali,
yang selalu berkongsi ilmu denganMu.

Aku insan biasa,
tak lebih dari segala kekurangan,
tak lekang dek kesilapan,
tak jauh daripada segala kelemahan.

Namun,
Aku kuatkan azamku,
agar aku bisa menjadi seperti mereka,
yang selalu memenuhi kehendak mu.

TERIMA KASIH sudi menjadi watak dalam DiariKu.

Cukup.Allah.Di.Hatiku.

4 comments :

  1. kita bersama ke syurga....
    jika aq jatuh....
    pimpinlah tanganku...
    bawalah aq....
    ke syurga bersamamu...
    aq cinta padaMU....
    kerna aq bersahabat berpaksikan tuhanMU....
    juga tuhanQU...

    AMEEN...UHIBBUKA FILLAH WA FIDDININA...

    ReplyDelete
  2. rindu itu menyakitkan. esp for those yg brmakna dlam hidup. family n kawan :')

    ReplyDelete