HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Tuesday 23 July 2013

Senyum wahai Hati :)

Assalamualaikum :)

Aku tak pandai?

Kenapa aku perlu nangis?
kenapa perlu aku sedih?
bukankah Allah bersama orang yg sedih?
jadi kenapa perlu aku bersedih?

Aku bodohkah?

Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Bodohkah aku kalau aku kurang kepandaian dari orang lain? Kadang rasa diri itu kecil dan kerdil dari mereka yang bijak. 
Tapi, perlukah aku terus membenci pada diri sendiri begini? Sedangkan masih ada yg lemah dari aku. MasyaAllah, la haula wala quwwata illa billah. Aku kurang bsyukur mgkin kepadaMu ya Rabb maafkan aku.

"Allah menjadikan kita kurang pandai mgkin Allah nak kita terus belajar dan menimba Ilmunya tanpa henti. Mgkin kalau kita sudah berhenti, kita akan semakin kurang belajar ilmu Allah."

Allahu,
Apakah kata hikmah ini sgt menembusi hati aku yg sedang lemah ini. Aku terdiam membaca dan melihat.

Betul, Benar, Sohih,
Aku memang kurang ilmu, mgkin kerana Allah ingin aku berjihad. Kan menimba ilmu kerana Allah itu jihad. 

Apakah aku sedar?
Maafkan aku Allah.

Aku memang kurang pandai, tp aku tidak perlu mencaci apa yg telah engkau berikan padaku.

Kita bukan bodoh, tetapi kerana sayang Allah pada kita. Dia masih memberi waktu untuk kita terus melangkah dan menimba ilmu.
Bersangka Baiklah kepada Allah ^_^

Dia tahu apa yang kita tidak tahu.



"Nikmat Tuhan yang manakah yang Engkau dustakan?"

CukupAllahDiHatiku.
Smile :)


No comments :

Post a Comment