HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Wednesday 24 October 2012

Masakan Hati Aku & Kamu Bersyukur


"Sesungguhnya aku merindui pada remaja yang tidak lena tidurnya memikirkan ummah"
-Imam Hassan Al-Banna-

^_________________________________________^

Bismillahirahmanirrahim....

Sedar tak sedar Allah menjadikan masa itu terlalu pantas buat kita yang sentiasa lalai dgn dunianya Allah menciptakan suatu ujian bagi merekodkan setiap Kesabaran dan Kesyukuran terhadapnya,
wahai sahabat yang dicintai, dirahmati dan diedhai Allah, sesungguhnya sabar itu sukar bagi seorang hamba melainkan kekuatan iman yang mantap berpusar di hati, suatu kesyukuran sering dipraktisi.

SUDAHKAH KITA BERSYUKUR? memang ujian SPM itu sukar, tapi bagi Allah yang Maha Mengasihani.. dia jadikan ujian dunia buat hambanya agar hambanya akan igt pada dia , walaupun kadang2 kita xsedar dari sebuah realiti, namu nbukan SPM sahaja tetapi semua ujian. Tak salah jika saya katakan manusia biasa apabila didatangi ujian bagi mereka barulah mereka igt pada Allah..
Takpa2 Sahabat-II.. jangan khuatir Allah itu masih beri kita nafas agar setiap hembusan kita nanti menjadi pahala yang berkekalan.
SEMPAT LAGI TAU !

____________________________#####_______________________
"Lain Syakartum laAzidannakum, wa lainkafartum inna Azabi lasyadid"
'jika kamu bersSyukur maka akan aku tambahkan lagi, jika kamu Kufur maka sesungguhnya Azab aku amat pedih"
(Surah Ibrahim ayat 7)
*salah tolong tegur*

#lailahaillah muhammadarasulullah#

No comments :

Post a Comment