HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Friday 16 November 2012

Ana & Syahid :)

3 Muharram !

Bismillahirrahmanirrahim.....,
Rasulullah saw. bersabda yg bermaksud : “Sesiapa yg menghidupkan sunnahku, maka sesungguhnya ia telah mencintaiku, dan sesiapa yg mencintaiku, nescaya ia bersama-samaku di dalam syurga.. (Riwayat Anas ra.)


~*^_______^*~
.
.
.
.

Apa yang special sangat neh, wahai putera yang hensem ?^.^ *bajetkan 

3rd of Muharram adalah hari di mana Ana dilahirkan mengikut tarikh hijri... kalau ikut masihi 2th Jun. ^_* 2 Jun telah dikaji sama dengan tarikh lahir Intan Ladyana artis melayu *tak bangga manapun. yang penting 2 jun adalah tarikh sama bagi kelahiran Badhri Razi(piya) & Kun Aguero(player MC). depa dua orang nie sama2 main bola. kut2 nyalah kan thats why ana pun memang minat main bola.*bajet sama haha .

BTW, thats not my points... 3Muharram dan 2 Jun adalah sama tarikh pada tahun 1995. Ok, setelah ana masuk ke sekolah Maahad Tahfiz Pulai Chondong, seorang kawan ana nie sama tarikh lahir dgn ana. wats a wonderful kan,..

"Yum, tarikh lahir kau 2 Jun eh?" tanya Syahid. 
"Yup!" rinkgkas dan padat ana jawab. Hehe maaf kalau terover. 
"Laa, tarikh kita lahir sama... HAHA" Syahid menerangkan. 4 da first ana ingat apa tadi. kut2la kan ada petanda mendapat rezeki melimpah ruah ke apa ka.. 
."HAHA, ana baru tahu jer. sory yer Syahid lambat amik tau." dengan muka tak bersalah..... ana balas. "Patut muka kita macam sama kan?" ana mencover ketidak prihatin. tapi dalam hati, Ish2 dah kalau Allah nak jadikan sesuatu itu maka terjadilah.
 "wamakaru wamakarallah wallah hu hairul makirin"
 *dan kita merancang dan allah juga merancang
 tetapi perancangan allah adalah lebih baek daripada kita......*
Sungguh terkejut ana while rasa macam nak peluk jer Syahid. hehe. excited sngt. 
"Wow, bagusnya Qayyum kan." Tangan ke dada mata ke atas, Syahid m'balas. Kami tergelak. 
"Kau tahu," mestilah tak taukan dia tak cakap lagi "orang kat rumah aku sume panggil aku Qoyyum, dan facebook aku pon first aku letak nama Dihays Qoyyum." 
"Wah3." ana terloncat2 manakan tidak dah ada bnyak persamaan... 
.
.
.
Nie dia Abg Besaq kita. Kanan: Syahid

Walaupun Ketinggian kami tak sama, tapi yang lain dah banyak kami sama. hehe.. Mgkin Allah telah menentukan sesuatu pada kami agar percintaan kami dalam bersahabat takkan putus hingga akhir hayat.

Syahid, oh Syahid
kalau ana ada salah silap mintak maaf sangat2.. dan terima kasih kerana sentiasa ada ketika ana sedih, ketika ana suka. u're my bestie la kawan :). In Shaa Allah, jika ada jodoh kita, Syurga adalah taman terakhir untuk kita bersama... Ameen.. dah macam kembar sendiri dah nie ana anggap. HUHU
"Ingatlah wahai sahabatku, sahabat adalah pelakon dalam sebuah memori anda. tanpa dia.. tak sempurna kita"
 UkhwahFillah, In Shaa Allah......... Amin!~
#Maaf jika ada salah silap.

^__CukuplahAllahdiHatiku__^ 


.

No comments :

Post a Comment