HambaMu yang mencari kerendahan hati dan kemanisan iman, ya Allah tolonglah hambaMu
Powered by Blogger.

Saturday 3 August 2013

Bahagia Derita~

Assalamualaikum,

Syukur Allah bagi lagi kepada kita kehidupan.
Bersyukurlah !


Melalui fasa seterus ini,
hidup ini Yum kira semakin berbeza,
its seeking for be matured more.

"Jangan biarkan 1 kesedihan yang di alami menghapuskan 10 kebahagiaan yg didapati. Itu tidak Adil"

Hati aku sedih,
Pabila orang yang aku sangat mencintai,
mengharapkan rindu dibalasi,
kini pergi,
pergi,
Meninggalkan aku sendiri.

Tapi,
Perlukah aku mengharap lagi?
perlukah?
Sedangkan kebahagian itu,
Milik sesiapa sahaja.

Bukan untuk aku sahaja,
Bukan untuk dia sahaja,
Bukan untuk kau sahaja,
malah untuk semua.

Allah itu Maha Adil,
Dia memberi hambaNya bahagia.

Walau kau buat dosa padaNya,
Walau kau tidak ingat padaNya,
Dia masih memberi memberi dan memberi.

Sedarlah wahai diri, kadang kita pinta suatu yang Indah tapi Allah bagi ujian kesusahan,
Bukan kerana Allah tidak ingin memberi tp Allah ingin kau jadi yang sentiasa sedar dan mensyukuri,
kau belajar dari kesusahan itu, ia memberi kau kematangan untuk berdikari.

Ma Yum pesan,
"Bahagia itu mgkin tak penting sebelum kita tahu rasa kesusahan memiliki kebahagiaan itu"

Ya Qulubi,
Allahu yumkiru alaika,
isbir toyyibban.
Wainna Allah,
La yazlimuka,
lakin,
Allahu yumkiru mumtazan.


--------------------------



ini Allah jawab pada aku bila aku kata aku sedih.

"Jangan sedih sesungguhnya aku bersama kamu" [9:40]

2 comments :

  1. semua yg tertulis ada hikmahnya..


    p/s : verily after each difficulty there's a relief (al-Insyirah)

    ReplyDelete